10 důvodů, proč by i malé a střední firmy měly mít kvalitní webovou stránku

Přemýšlíte o nových webových stránkách? Zde se dozvíte, proč by jste to měli udělat.

Dočíst článek zabere:

Sdílet na sociálních sítích:

Pokud jste malá společnost nabízející služby a nemáte ještě webovou stránku – a že těchto společností je stále velké množství – tak v tom případě přicházíte o skvělou příležitost na získání nových zákazníků, kontaktů a zvýšení tržeb. Totéž pak platí pro ty, kteří už nějaký web mají, ale jeho kvalita není na takové úrovni, jaké vyžadují dnešní moderní zařízení.

Zde přinášíme několik důvodů, proč si kvalitní webovou stránku určitě pořídit.

Důvody proč se vyplatí mít kvalitní webovou prezentaci

1) Lidé jsou online

Řekněme, že vlastníte malý obchůdek s pečivem někde na okraji Kladna. Asi se ptáte, zda také potřebujete webové stránky? Odpověď je opravdu ANO. Když vlastníte malé podnikání, musíte se prezentovat v online světě. Zde je několik důvodů proč:

  • Více než 40% celé světové populace má přístup k internetu. Česká republika pak patří mezi 30 zemí s nejvyšším počtem uživatelů internetu. Ve vašem okolí je minimálně každý druhý člověk na internetu. A tam může najít právě váš obchod.
  • Podíl lidí, kteří internet používají denně je vyšší než 70%.
  • Podíl nakupování online neustále roste. Pro mnoho z nás se to stává rutinní každodenní záležitostí.

2) Globální přítomnost

Protože všichni neustále hledáme nějaké informace, zboží a služby, přítomnost na internetu vám pomůže některé z těchto klientů přilákat právě k vám do vašeho obchodu. Kvalita webové stránky zde hraje důležitou roli, protože špatně fungující stránky, nekvalitní obrázky či nefunkční části webu návštěvníky spíše odradí.

3) Online brožura

Mnoho společností platí nemalé částky za vytváření letáků, brožur a dalších tištěných marketingových materiálů. S pomocí webové stránky můžete tyto materiály vynechat, což vám ušetří náklady. Zároveň zde můžete velmi snadno publikovat aktuální nabídku, kterou na těch materiálech měnit nemůžete.

4) Nízké vstupní náklady

Nová a kvalitní webová stránka nemusí být nutně nákladná. Například webové stránky na platformě WordPress mohou být dokonce zdarma, pokud máte dostatek trpělivosti. Dobře vypadající webová stránka s pomocí programátora však může stát pouze několik tisíc korun a přitom stále dobře plnit svůj účel.

5) Pomáhá s hledáním cílů podnikání

Je to tak! Každá webová stránka má nějaký obsah a při jeho psaní se musíte nutně zamyslet nad tím, jak web dobře strukturovat a také jak vysvětlit to, co všechno děláte. A tím si sesumírujete cíle svého podnikání.

6) Přítomnost na trhu 24/7

Webová stránka je dostupná všem uživatelům 24 hodin denně 7 dní v týdnu bez vašeho bližšího dohledu. Díku tomu tu pro své zákazníky vždy budete.

7) Zlepšuje komunikaci s klienty

Webová stránka má pozitivní vliv na komunikaci s klienty. Tím, že si vytvoříte například blog a budete psát o tom, co vás baví a nebo zajímá, získáte pravidelné čtenáře a později také nové zákazníky. Ukázkou svých výrobků zvyšujete povědomí o nich a také o vaší značce.

8) Vydávání tiskových zpráv

Webová stránka je přesně ten prostor, na kterém můžete vydávat „tiskové zprávy“. Informovat o dění ve vašem okolí, o vašem podnikání, o novinkách v nabídce atd.

9) SEO optimalizace

Optimalizace pro vyhledávače je poměrně komplexní, neustálá a nákladná činnost vyvíjená za účelem zlepšení pozice vašeho webu ve vyhledávačích. Se správnou optimalizací může váš web rychle převálcovat konkurenci a zajistit vám klienty z míst, odkud by jste to vůbec neočekávali.

10) Moc sociálních sítí

Sociální sítě jsou fenoménem poslední doby. Teprve dnes se začínáme uvědomovat jejich skutečný potenciál. Vývoj sociálních sítí je stále teprve těsně za startovní čarou. Jako příklad mi napadá blog mé přítelkyně – www.perenniculum.cz. Tento web se věnuje trvalkám a zajímavým trvalkovým zahradám a školkám. Projekt začal před 4 roky a dnes má více než 100 unikátních návštěvníků denně. Facebooková stránka perenniculum.cz má dnes už více než 800 liků a toto číslo stále narůstá. Každý nový publikovaný příspěvek pak přináší nové liky a návštěvníky na web. S pomocí sociálních sítí se jí tak daří šířit povědomí o webové stránce mnohem rychleji, než by se to podařilo přes vyhledávače-

Je to na vás

Výše jsem vyjmenoval 10 důvodů, proč mít kvalitní webovou stránku. Našlo by se jich mnohem víc, dvacet, možná padesát. To ale není až tak podstatné. Důležité je, aby jste pochopili, že kvalitní firemní prezence je v dnešní době nezbytná a přináší velké množství pozitiv.

Pokud si s vytvořením webové stránky nevíte rady a nebo potřebujete poradit, kontaktujte nás.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.